torsdag den 15. september 2011

Den sorte box - 1 element

Elementet:

En lydkonstruktion, der hedder "Hexagram".

Hvad jeg fik ud af det:

Digt:

Drømmeland i virkeligheden
Klirrende mønter
falder til jorden.
Jeg falder ned i en tunnel,
ind i et lysende drømmeland.
Svævende på et tæppe
flyver jeg ind og ud af mit sind.
Jeg flyver højt over den højeste sky,
jeg svømmer i det dybeste hav.
Ind og ud af alting.
Ind og ud af bevidstheden
i en evig strøm af sommerfugle
med forstyrrende mønstre.
I et vindspil af strålende farver
glider jeg ned i en tunnel.
En faretruende, mørk tunnel,
der forvandler min stemme til et skrig.
Et skrig af længsel.
Længsel efter lykke.
Et par klirrende mønter,
der falder til jorden,
fører mig tilbage til virkeligheden
og den mørke hemmelighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar